Pinterest világa: A magyar vállalkozók lépésről lépésre útmutatója az üzleti fiók kezeléséhez

Ha itt vagy, akkor valószínűleg te is hallottál már arról, hogy a Pinterest az egyik legjobb vizuális platform, ahol a saját márkádat építheted és a weboldalad forgalmát növelheted. De… hogyan kezdj neki, hogy tényleg működjön is a magyar piacon? Semmi pánik, segítek lépésről lépésre, hogy ne kelljen az egész netet átböngészned. 


1. Pinterest üzleti fiók létrehozása – az első lépés

Ha még nincs Pinterest-fiókod:

  • Látogass el a Pinterest.com oldalra

  • Regisztrálj egy új fiókot a vállalkozásod nevével (kerüld a személyes nevet, legyen profi!)

  • Válaszd az "Üzleti fiók" opciót a regisztrációkor

Ha van személyes fiókod:

  • Jelentkezz be

  • Kattints a profilképedre jobb fent, válaszd a "Beállítások" menüt

  • Keresd meg a "Fiók beállítások" vagy "Fiók típusa" részt, és válts át üzleti fiókra (ez ingyenes és pár kattintás)

Miért üzleti fiók?
Mert hozzáférsz a statisztikákhoz (Pinterest Analytics), hirdetési lehetőségekhez és extra funkciókhoz.

2. Profilod rendbetétele – magyar közönségre hangolva

Profilnév és felhasználónév

  • Legyen egyszerű, könnyen megjegyezhető

  • Ha tudsz, építsd bele a kulcsszavad (pl. "NóriLakberendezés" vagy "BudapestEtsyShop")

Bemutatkozó szöveg (bio)

  • Írj rövid, de hatásos bemutatkozást magyarul

  • Használj kulcsszavakat, amelyek a piacodat jellemzik (pl. "magyar kézműves ékszerek", "lakberendezési tippek Budapesten")

  • Légy barátságos, nem kell túl hivatalosnak lenned

Weboldal megadása

  • Add meg a saját weboldalad vagy webshopod URL-jét

  • Ha még nincs, a Facebook- vagy Instagram-oldalad is jó ideiglenes megoldás lehet

3. Táblák (Boards) létrehozása – magyar témákra fókuszálj!

A táblák olyanok, mint a virtuális polcaid, amelyekbe rendezheted a különböző pinjeidet.

Hogyan válassz témákat?

  • Gondolj a célközönségedre: mivel foglalkozol, mit keresnek a magyarok?

  • Néhány ötlet magyar piacra:

    • Magyar receptek

    • Magyarországi utazási tippek

    • Budapest legjobb kávézói

    • Magyar lakberendezési inspirációk

    • Esküvőszervezés Magyarországon

Táblanév és leírás

  • A táblanév legyen magyar, és tartalmazzon kulcsszót (pl. "Budapesti esküvői dekoráció")

  • A leírásban írd meg röviden, miért érdemes ott nézelődni, és használj kulcsszavakat (pl. "Esküvői dekorációötletek Budapest és Magyarország környékéről")

4. Pin létrehozása – az igazi tartalomgyártás

Képek és videók

  • Használj jó minőségű, látványos képeket

  • Magyar témájú képek előnyben (pl. helyi helyszínek, magyar termékek, magyar nyelvű szövegek képen)

  • Ha videót használsz, legyen rövid, érdekes, informatív

Pin leírás

  • Írj magyar nyelvű, keresőbarát leírást

  • Használj természetes módon kulcsszavakat, pl. "Egyedi magyar kézműves ajándékötletek"

  • Adj hasznos infót: mit találnak a link mögött? Miért jó ez nekik?

  • Használhatsz magyar hashtageket is (#budapest #magyarajándék), de ne ess túlzásba

Linkelés

  • Mindig állítsd be a pin linkjét, ami a weboldaladra, webshopodra vagy blogodra mutat

  • Ellenőrizd, hogy működik a link!

5. Pin feltöltés gyakorisága – tartsd fenn a lendületet!

  • Heti 3–5 új pin már jó kezdés

  • Ha van rá kapacitásod, akár napi 1–2 pin is működhet

  • Törekedj változatosságra: saját tartalom + inspirációk (mások pinjei, idézetek, tutorialok)

  • Rendszeresség = láthatóság és követőnövekedés

6. Pinterest SEO magyar módra – hogy megtaláljanak!

A Pinterest egy vizuális keresőmotor, ezért a jó SEO fontos.

  • Kulcsszavak: használj magyar kulcsszavakat, amelyeket a célközönséged kereshet

  • Legyenek kulcsszavak a profilban, táblák nevében, pin címekben és leírásokban

  • Használj természetes, beszélt nyelvi kifejezéseket (pl. "hogyan készítsünk házi szappant Magyarországon")

  • Nézd meg, miket keresnek a magyarok Pinteresten (pl. "magyar esküvői dekoráció", "budapesti kávézók")

7. Pinterest-hirdetések – szűkítsd magyarra a célzást

Ha van hirdetési kereted:

  • Válaszd ki a "Magyarország" célzást

  • Célozd a megfelelő korosztályt, érdeklődési kört (pl. "kézműves termékek iránt érdeklődők")

  • Tesztelj több kreatívot, pinformátumot

  • Használd a Pinterest Ads Manager magyar nyelvű felületét (ha elérhető), vagy angolul, de figyelj a magyar nyelvű célzásra

8. Elemzések és finomhangolás

  • Hetente nézd meg a Pinterest Analytics-et

  • Figyeld, mely pinjeid hoznak forgalmat, mely táblák a legnépszerűbbek

  • Nézd meg, milyen keresési kulcsszavak hozták a látogatókat

  • Ezek alapján igazítsd a tartalomstratégiádat: több olyan témára fókuszálj, ami működik

Összefoglaló gyorssegély

Lépés Mit csinálj?
1. Üzleti fiók létrehozása Regisztrálj, vagy válts üzleti fiókra
2. Profil optimalizálása Használj magyar kulcsszavakat, weboldalt
3. Táblák létrehozása Magyar témák, kulcsszavas leírások
4. Pin létrehozása Jó minőségű képek, magyar szöveg, link
5. Feltöltés gyakorisága Heti 3–5 pin, rendszeresség
6. SEO Magyar kulcsszavak mindenhol
7. Hirdetés Magyar célzás, tesztelés
8. Elemzés és finomhangolás Figyeld az adatokat, igazítsd a stratégiádat 


lilymagnetmoments.com – MagnetMoments 



Tedd a kedvenc pillanataidat mágnessé!
Egyedi fotómágnesek saját képeidből – kézzel készítve, szívvel postázva

Egyedi mágnes fotó – emlékek, amikhez jó hozzányúlni

Hozd el a kedvenc pillanataidat a hűtődre, fém polcodra vagy bármilyen mágneses felületre!
Ezek a kézzel készített mágnesek valódi fotópapírra nyomtatott, élénk színű emlékek, amelyeket egyedi képed alapján készítek el.
Te küldöd a fotót, én elkészítem – így minden darab egyedi és személyes.
Erős tartás, fényes felület, minőségi kidolgozás.
Tökéletes ajándék családnak, barátoknak, vagy csak saját örömödre!